Cinc persones vinculades a Osonament han participat en una nova edició de Natura és Cultura, el projecte d’art i salut mental impulsat per la Fundació Setba que promou el benestar emocional a través de la creació artística i el contacte amb la natura.

L’estada, celebrada a la residència d’artistes Cal Gras d’Avinyó, ha reunit participants d’Osonament i de l’Associació El Turó de Vilafranca del Penedès en una experiència de convivència, aprenentatge i creació compartida desenvolupada al llarg de cinc dies.

Dirigida per l’artista Quim Moya, amb la participació de Maria Ribera en l’àmbit de l’expressió corporal i dels educadors socials Carla Budó i Pau Gil, de Canya de Sucre, la proposta ha combinat diferents disciplines artístiques, corporals i vivencials vinculades a la natura.

Durant l’estada s’ha treballat especialment el moviment, la comunicació i l’equilibri, tant a nivell individual com grupal. Les persones participants també han aprofundit en la relació amb l’entorn natural a través de dinàmiques vinculades als quatre elements —aire, aigua, terra i foc—, explorant-ne les característiques i el simbolisme des d’una perspectiva artística i vivencial.

La proposta ha inclòs activitats per conèixer millor el medi natural, els arbres i la seva funció dins l’ecosistema, afavorint una connexió més conscient amb l’entorn i amb un mateix. Aquestes experiències han esdevingut una font d’inspiració per als processos creatius desenvolupats al llarg de la setmana.

Més enllà del vessant artístic, Natura és Cultura ofereix un espai de respir, relació i benestar que contribueix a reforçar l’autoestima, fomentar l’expressió emocional i generar vincles entre persones amb trajectòries vitals diverses.

El treball desenvolupat durant aquests dies culminarà amb una intervenció artística col·lectiva vinculada a les experiències compartides durant l’estada, que es presentarà el proper mes d’octubre en el marc de les activitats del Dia Mundial de la Salut Mental.

Natura és Cultura és un projecte de la Fundació Setba que enguany celebra la seva quinzena edició i continua consolidant-se com una iniciativa de referència en l’àmbit de les arts en salut i la promoció del benestar emocional.